CAPUTI, MARCELLA

CAPUTI, MARCELLA  

Dipartimento di Scienze della Vita  

Settore M-PSI/04 - Psicologia dello Sviluppo e Psicologia dell'Educazione  

Ricercatori a tempo determinato  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 111 (tempo di esecuzione: 0.014 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autori File
A comparison between a mentalistic and a non-mentalistic training: Evaluation of theory of mind, cooperation and prosocial behaviour in school-aged children 1-gen-2019 Caputi M. +
Adaptive and maladaptive functioning as outcome indexes in a sample of autistic adults living in a farm community: a five-year follow-up study 1-gen-2016 Caputi M +
Alexithymia in chronic and episodic migraine: a comparative study 1-gen-2017 Caputi M. +
Alfabetizzazione morale in tre tipologie di scuola superiore 1-gen-2009 CAPUTI M
Alfabetizzazione morale in tre tipologie di scuola superiore 1-gen-2007 CAPUTI M
Alfabetizzazione morale: Educare alla prosocialità nella scuola secondaria 1-gen-2010 CAPUTI M
Alfabetizzazione morale: educare alla prosocialità nella scuola secondaria 1-gen-2009 CAPUTI M
Alfabeto morale: un training prosociale nella scuola secondaria di II grado 1-gen-2008 Marcella CAPUTI +
An exploratory study on metacognition, worry and anxious symptoms in children. 1-gen-2022 Caputi M. +
Analysis of emotional picture viewing through eye movement recording 1-gen-2010 CAPUTI M +
Artificial realities fool us: Our poor sense of video speed. 1-gen-2018 Caputi M. +
Assessing interplay between theory of mind, persuasion and social skills through graphical models 1-gen-2017 CAPUTI, MARCELLA +
Assessing Life Satisfaction Across Cultures: Italian Validation of the Brief Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale (BMSLSS) 1-gen-2017 Caputi M. +
Autism in adulthood: 48 months follow-up evaluation of the farmstead community model 1-gen-2008 Caputi M. +
Avere una buona teoria della mente favorisce la riuscita scolastica? 1-gen-2011 CAPUTI, M +
Children’s drawing style correlates with autistic traits. 1-gen-2018 Caputi M. +
Continuità tra il rapporto con la madre e quello con l’insegnante. Effetti sul rendimento scolastico dopo la transizione alla scuola primaria. 1-gen-2014 Caputi M +
Cooperation with Teachers as a Mediator of the Relationship between Family Conflict and Children's Psychological Difficulties 1-gen-2022 Caputi, Marcella +
Distance learning environment: perspective of Italian primary and secondary teachers during COVID-19 pandemic 1-gen-2022 Doz, EleonoraCuder, AlessandroCaputi, MarcellaPellizzoni, SandraPassolunghi, Maria Chiara
Do Feelings of Loneliness Mediate the Relationship between Sociocognitive Understanding and Depressive Symptoms During Late Childhood and Early Adolescence? 1-gen-2017 Caputi M. +