CUDER, ALESSANDRO
CUDER, ALESSANDRO
Dipartimento di Scienze della Vita
Settore M-PSI/04 - Psicologia dello Sviluppo e Psicologia dell'Educazione
Assegnisti
Abilità cognitive e soluzione di problemi aritmetici: i termini “in più” e “in meno” facilitano sempre il processo di soluzione?
2022-01-01 Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Carretti, Barbara; Colombini, Elisa; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
Arithmetic Word Problem-Solving and Math Anxiety: The Role of Perceived Difficulty and Gender
2023-01-01 Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Carretti, Barbara; Passolunghi, Maria Chiara
Distance learning environment: perspective of Italian primary and secondary teachers during COVID-19 pandemic
2022-01-01 Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Caputi, Marcella; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, Maria Chiara
Exploring the effect of numerical video training on at-risk preschool children
2024-01-01 Pellizzoni, Sandra; Cuder, Alessandro; De Vita, Chiara; Passolunghi, Maria Chiara
Il ruolo delle attitudini e dei fattori cognitivi nell'apprendimento matematico e nelle scelte scolastiche
2024-05-27 Cuder, Alessandro
Il ruolo dell’ansia matematica e dell’autoefficacia disciplinare nell’apprendimento matematico in bambini con Bisogni Educativi Speciali
2024-01-01 Zanin, Chiara; Cuder, Alessandro; Passolunghi, MARIA CHIARA; Pellizzoni, Sandra
Lo sviluppo delle funzioni esecutive e l’educazione musicale: uno studio esplorativo
2021-01-01 Gagliano, Antonella; Cuder, Alessandro; Doz, Eleonora; Passolunghi, MARIA CHIARA; Pellizzoni, Sandra
Math self-efficacy or anxiety? The role of emotional and motivational contribution in math performance
2023-01-01 Živković, Marija; Pellizzoni, Sandra; Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Mammarella, Irene; Passolunghi, Maria Chiara
Numerical Training Videos and Early Numerical Achievement: A Study on 3-Year-Old Preschoolers
2022-01-01 Cuder, A.; Vidoz, M.; De Vita, C.; Pellizzoni, S.; Passolunghi, Mc.
Potenziare l’apprendimento matematico con il nuovo dispositivo digitale “MagiCal”: uno studio pilota
2022-01-01 Bove, Beatrice; Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
Problemi aritmetici di tipo verbale: un’analisi dei fattori che contribuiscono alla loro difficoltà
2021-01-01 Doz, Eleonora; Colombini, Elisa; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
The impact of math anxiety and self-efficacy in middle school STEM choices: A 3-year longitudinal study
2024-01-01 Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Di Marco, Miriana; Blason, Claudia; Doz, Eleonora; Giofrè, David; Passolunghi, Maria Chiara
The interplay between ego-resiliency, math anxiety and working memory in math achievement
2024-01-01 Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Granello, Federica; Passolunghi, MARIA CHIARA
The interplay between math anxiety and working memory on math performance: a longitudinal study
2022-01-01 Pellizzoni, Sandra; Cargnelutti, Elisa; Cuder, Alessandro; Passolunghi, Maria Chiara
The relationship between math anxiety and math performance: The moderating role of visuospatial working memory
2023-01-01 Cuder, Alessandro; Živković, Marija; Doz, Eleonora; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
The Role of Emotional Aspects on Arithmetic Word Problem-Solving in Primary School Children
2022-01-01 Doz, Eleonora; Colombini, Elisa; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Carretti, Barbara; Passolunghi, MARIA CHIARA
Uno studio longitudinale all'inizio della scuola dell'infanzia per l'individuazione dei bambini a rischio di difficoltà matematica
2021-01-01 DE VITA, Chiara; Vidoz, Marta; Cuder, Alessandro; Falconer, Chiara; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA