MASTROGIUSEPPE, MARILINA
MASTROGIUSEPPE, MARILINA
Dipartimento di Studi Umanistici
Settore M-PED/03 - Didattica e Pedagogia Speciale
Ricercatori a tempo determinato
"Relatori inattesi". Possono contribuire i giovani con disabilità alla formazione dei futuri insegnanti specializzati per il sostegno delle scuole secondarie?
2022-01-01 Bortolotti, Elena; Mastrogiuseppe, Marilina
A deep learning approach for automatic video coding of deictic gestures in children with autism
2023-01-01 Bruschetta, Roberta; Campisi, Simona; Mastrogiuseppe, Marilina; Leonardi, Elisa; Aiello, Stefania; Salvatore, Christian; Venturi, Alessandro; Schiavon, Elia; Campisi, Agrippina; Fama Francesca, Isabella; Carrozza, Cristina; Blandino, Carla; Marino, Flavia; Cerasa, Antonio; Capirci, Olga; Pioggia, Giovanni; Ruta, Liliana; Tartarisco, Gennaro.
ACCESS+: Designing a Museum Application for People with Intellectual Disabilities
2022-01-01 Soares Guedes, Leandro; Ferrari, Valentina; Mastrogiuseppe, Marilina; Span &, Stefania; Landoni, Monica
Accessibility to textual resources for people with Intellectual Disabilities within cultural spaces
2022-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Span, Stefania; Bortolotti, Elena
Accessibilità ai siti culturali per la disabilità intellettiva: metodologie, tecnologie e processi di adattamento
2019-01-01 Bortolotti, Elena; Mastrogiuseppe, Marilina
Accessibilità al patrimonio culturale: un progetto di Inclusive Research nelle Disabilità Intellettive
2020-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Span, Stefania
Dal deficit alla risorsa: il ruolo del corpo nella comprensione dell’autismo
2012-01-01 Cuva, S; Mastrogiuseppe, M
Deictic gestures in children with Autism Spectrum Disorders: A detailed analysis of gestural communication during naturalistic mother-child interactions
2016-01-01 Mastrogiuseppe, M.; Capirci, O.; Cuva, S.; Venuti, P.
Gestural communication in children with autism spectrum disorders during mother-child interaction
2015-01-01 Mastrogiuseppe, M.; Capirci, O.; Cuva, S.; Venuti, P.
Gestures in Autism: an investigation on gestural communication in children with ASD during spontaneous mother-child interaction [Doctoral thesis].
2013-01-01 Mastrogiuseppe, M
Il “linguaggio silente” rivelato dai gesti: la nascita e lo sviluppo della comunicazione gestuale.
2022-01-01 Mastrogiuseppe, M
Imitazione e gesti nel trattamento dell’autismo.
2012-01-01 Capirci, O; Mastrogiuseppe, M
Improving accessibility to cultural heritage for people with Intellectual Disabilities: A tool for observing the obstacles and facilitators for the access to knowledge
2021-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Span, Stefania; Bortolotti, Elena
Le competenze comunicative dei bambini con disturbo dello spettro autistico: dal pianto alla comunicazione gestuale
2012-01-01 Venuti, P; Mastrogiuseppe, M; Cuva, S
L’intervento educativo precoce per il bambino con autismo. Una metodologia osservativa basata sull'intersoggettività.
2022-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Cuva, Simone
Play Strategies for Children with Intellectual Disabilities
2023-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina
Reconceptualizing inclusion in museum spaces: a multidisciplinary framework
2021-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Soares Guedes, Leandro; Span, Stefania; Clementi, Patrizia; Landoni, Monica
Spatial navigation by boundaries and landmarks in Williams Syndrome in a virtual environment
2017-01-01 Mastrogiuseppe, M; Chukwuemeka Umeh, V; Lee, Sa
Supporting independent life in intellectual disabilities: how technology may help
2019-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Bortolotti, E.; Gilli, R.; Tortul, M.
Technology Use and Familiarity as an Indicator of Its Adoption in Museum by People with Intellectual Disabilities
2022-01-01 Mastrogiuseppe, Marilina; Soares Guedes, Leandro; Landoni, Monica; Span, Stefania; Bortolotti, Elena