DE VITA, CHIARA

DE VITA, CHIARA  

Dipartimento Universitario Clinico di Scienze mediche, chirurgiche e della salute  

Collaboratori  

Mostra records
Risultati 1 - 15 di 15 (tempo di esecuzione: 0.021 secondi).
Titolo Data di pubblicazione Autori File
ANS acuity, mathematical ability and inhibitory control: A longitudinal perspective from First to Second grades 1-gen-2016 DE VITA, CHIARACOSTA, HIWET MARIAMPASSOLUNGHI, MARIA CHIARA
Applying the Participatory Slow Design Approach to a mHealth Application for Family Caregivers in Pediatric Ear, Nose, and Throat Surgery 1-gen-2024 Dobrina, RaffaellaBrunelli, LauraOrzan, EvaDe Vita, ChiaraBicego, LiviaRonfani, LucaStampalija, TamaraDante, Angelo +
Evaluation and training of Executive Functions in genocide survivors. The case of Yazidi children 1-gen-2019 Pellizzoni, SandraApuzzo, Gian MatteoDe Vita, ChiaraAgostini, TizianoPassolunghi, Maria Chiara
Exploring the Needs and Expectations of Expectant and New Parents for an mHealth Application to Support the First 1000 Days of Life: Steps toward a Co-Design Approach 1-gen-2023 Brunelli, LauraBussolaro, SofiaDobrina, RaffaellaDe Vita, ChiaraVerardi, GiuseppaDegrassi, MauraCassone, AndreaRicci, GiuseppeStampalija, Tamara +
Gaps and Future Challenges of Italian Apps for Pregnancy and Postnatal Care: Systematic Search on App Stores 1-gen-2021 Brunelli LDe Vita CCinello MParis MBava MStampalija T +
I precursori dell’apprendimento matematico 1-gen-2018 De Vita, C.Pellizzoni, S.Passolunghi, M. C.
La valutazione precoce dei precursori specifici dell’apprendimento matematico: il ruolo dell’Approximate Number System (ANS). 1-gen-2017 Passolunghi, Maria ChiaraDe Vita, Chiara
Linguaggio scritto, sistema del calcolo e ragionamento matematico 1-gen-2018 Passolunghi, M. C.De Vita, C. +
L’esperienza di ospedalizzazione in età scolare: effetti a livello individuale, relazionale e sull’apprendimento 1-gen-2019 Chiara De VitaSandra PellizzoniMaria Chiara Passolunghi
On the relationship between the approximate number system (ANS) and mathematics in first grade children 1-gen-2015 DE VITA, CHIARACOSTA, HIWET MARIAMPASSOLUNGHI, MARIA CHIARA
Precursors of mathematical learning: a cognitive-environmental approach to understanding and promoting the development of early numerical skills 27-mar-2020 DE VITA, CHIARA
The contributions of working memory domains and processes to early mathematical knowledge between preschool and first grade 1-gen-2021 De Vita, ChiaraCosta, Hiwet MariamTomasetto, CarloPassolunghi, Maria Chiara
Uno studio longitudinale all'inizio della scuola dell'infanzia per l'individuazione dei bambini a rischio di difficoltà matematica 1-gen-2021 Chiara De VitaMarta VidozAlessandro CuderSandra PellizzoniMaria Chiara Passolunghi +
What do hospital-based health professionals need and expect from an mHealth app to support the first 1000 days of life? Results from a cross sectional study 1-gen-2023 Brunelli, LauraDobrina, RaffaellaDe Vita, ChiaraVerardi, GiuseppaBussolaro, SofiaDegrassi, MauraHervatich, GiuliaStrajn, TamaraCassone, AndreaRicci, GiuseppeStampalija, Tamara +
With a little help from our pediatrician: An intervention to promote mathematics-related home activities through regular well-child visits 1-gen-2022 Tomasetto, CarloLeFevre, Jo-AnnePassolunghi, Maria ChiaraDe Vita, Chiara +