Sfoglia per Autore
La Giornata di formazione “Per un percorso di crescita e d’inclusione: sinergia tra Università e Scuola”
2019-01-01 Pellizzoni, S.; De Vita, C.; Fontana, M.; Vidoz, M.; Zivkovic, M.; Passolunghi, M. C.
Evaluation and training of Executive Functions in genocide survivors. The case of Yazidi children
2019-01-01 Pellizzoni, Sandra; Apuzzo, Gian Matteo; De Vita, Chiara; Agostini, Tiziano; Passolunghi, Maria Chiara
The relation between cognitive and emotional factors and arithmetic problem-solving
2019-01-01 Passolunghi, MARIA CHIARA; Cargnelutti, Elisa; Pellizzoni, Sandra
Math anxiety and math achievement: The effects of emotional and math strategy training
2020-01-01 Passolunghi, M. C.; De Vita, C.; Pellizzoni, S.
Exploring EFs and Math Abilities in Highly Deprived Contexts
2020-01-01 Pellizzoni, S.; Apuzzo, G. M.; De Vita, C.; Agostini, T.; Ambrosini, M.; Passolunghi, M. C.
Exploring the effect of cool and hot EFs training in four-year-old children
2020-01-01 Pellizzoni, Sandra; Fontana, Martina; Passolunghi, Maria Chiara
Problemi aritmetici di tipo verbale: un’analisi dei fattori che contribuiscono alla loro difficoltà
2021-01-01 Doz, Eleonora; Colombini, Elisa; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
Lo sviluppo delle funzioni esecutive e l’educazione musicale: uno studio esplorativo
2021-01-01 Gagliano, Antonella; Cuder, Alessandro; Doz, Eleonora; Passolunghi, MARIA CHIARA; Pellizzoni, Sandra
Uno studio longitudinale all'inizio della scuola dell'infanzia per l'individuazione dei bambini a rischio di difficoltà matematica
2021-01-01 DE VITA, Chiara; Vidoz, Marta; Cuder, Alessandro; Falconer, Chiara; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
Reliability of parental assessment of auditory skills in young children: A cross-sectional study in Italian language
2021-01-01 Orzan, E.; Battelino, S.; Ciciriello, E.; Bonifacio, S.; Pellizzoni, S.; Saksida, A
Inhibitory Dimensions and Delay of Gratification: A Comparative Study on Individuals with Down Syndrome and Typically Developing Children
2021-01-01 Fontana, Martina; Usai, Maria Carmen; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, Maria Chiara
Psychometric Properties of the Syrian Arabic Version of the Impact of Event Scale–Revised in the Context of the Syrian Refugee Crisis
2021-01-01 Grassi, M.; Pellizzoni, S.; Vuch, M.; Apuzzo, G. M.; Agostini, T.; Murgia, M.
Potenziare l’apprendimento matematico con il nuovo dispositivo digitale “MagiCal”: uno studio pilota
2022-01-01 Bove, Beatrice; Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
Abilità cognitive e soluzione di problemi aritmetici: i termini “in più” e “in meno” facilitano sempre il processo di soluzione?
2022-01-01 Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Carretti, Barbara; Colombini, Elisa; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, MARIA CHIARA
The Role of Emotional Aspects on Arithmetic Word Problem-Solving in Primary School Children
2022-01-01 Doz, Eleonora; Colombini, Elisa; Cuder, Alessandro; Pellizzoni, Sandra; Carretti, Barbara; Passolunghi, MARIA CHIARA
Numerical Training Videos and Early Numerical Achievement: A Study on 3-Year-Old Preschoolers
2022-01-01 Cuder, A; Vidoz, M; De Vita, C; Pellizzoni, S; Passolunghi, Mc
The relationship betweens math anxiety and arithmetic reasoning: The mediating role of working memory and self-competence
2022-01-01 Živković, M.; Pellizzoni, S.; Mammarella, I. C.; Passolunghi, M. C.
Executive functions, math anxiety and math performance in middle school students
2022-01-01 Zivkovic, M; Pellizzoni, S; Mammarella, Ic; Passolunghi, Mc
The interplay between math anxiety and working memory on math performance: a longitudinal study
2022-01-01 Pellizzoni, Sandra; Cargnelutti, Elisa; Cuder, Alessandro; Passolunghi, Maria Chiara
Distance learning environment: perspective of Italian primary and secondary teachers during COVID-19 pandemic
2022-01-01 Doz, Eleonora; Cuder, Alessandro; Caputi, Marcella; Pellizzoni, Sandra; Passolunghi, Maria Chiara
Legenda icone
- file ad accesso aperto
- file disponibili sulla rete interna
- file disponibili agli utenti autorizzati
- file disponibili solo agli amministratori
- file sotto embargo
- nessun file disponibile