GALLENTI, GIANLUIGI
GALLENTI, GIANLUIGI
Dipartimento di Scienze Economiche, Aziendali, Matematiche e Statistiche
Docenti di ruolo di Ia fascia
Agricoltura, ambiente e sviluppo
2014-01-01 Gallenti, Gianluigi
An inquiry on north-eastern Italian farmers' perception of climate change and related risks to agriculture
2022-01-01 Nassivera, Federico; Gallenti, Gianluigi; Carzedda, Matteo
Applicazione delle misure agro-ambientali (Reg. Cee 2078/92) nella viticoltura collinare di pregio del Friuli-Venezia Giulia
2003-01-01 Gallenti, Gianluigi; Marangon, F; Pettoello, G.
Aspetti economici degli ecosistemi agro-forestali intesi come risorse polifunzionali
1997-01-01 Gallenti, Gianluigi
Aspetti teorici e verifiche empiriche nell’identificazione del mercato dei prodotti ittici in Italia: risultati di alcune indagini esplorative
2000-01-01 Gallenti, Gianluigi
Attitudes towards honey among Italian consumers: A choice experiment approach
2015-01-01 Cosmina, Marta; Gallenti, Gianluigi; Marangon, Francesco; Troiano, Stefania
Bilancio sociale integrato 2021
2022-01-01 Modugno, G; de Luca, P; Gallenti, G; Ventin, G; Di Biase, R; Bertoni, G; Percossi, G; Vascotto, M; Martelanc, N
Brand e Country of Origin: una ricerca sulle preferenze del consumatore di olio extra-vergine d’oliva
2016-01-01 DE LUCA, Patrizia; Pegan, Giovanna; Troiano, Stefania; Gallenti, Gianluigi; Marangon, Francesco; Cosmina, Marta
Climate change and the quality of wine: a preliminary study on Collio whites
2023-01-01 Carzedda, Matteo; Carmeci, Gaetano; Gallenti, Gianluigi; Campisi, Barbara; Bogoni, Paolo; Millo, Giovanni; Riva, Valentino
Commercio "equo e solidale" e sviluppo sostenibile: alcune riflessioni sul mercato mondiale del caffè
2001-01-01 Gallenti, Gianluigi; Prestamburgo, Sonia
Consumer Preferences for Origin and Organic Attributes of Extra Virgin Olive Oil: A Choice Experiment in the Italian Market
2021-01-01 Carzedda, Matteo; Gallenti, Gianluigi; Troiano, Stefania; Cosmina, Marta; Marangon, Francesco; de Luca, Patrizia; Pegan, Giovanna; Nassivera, Federico
Consumers’ preferences for ethical attributes of coffee: a choice experiment in the Italian market
2016-01-01 Cosmina, Marta; Gallenti, Gianluigi; Francesco, Marangon; Stefania, Troiano
Convegno di studi su Economia e Incertezza. Presentazione del volume
2010-01-01 Gallenti, Gianluigi; Panjek, Giovanni; Wedlin, Attilio
Crescita e sviluppo economico nel 5° anno della crisi. Come cambiare. Introduzione al volume
2014-01-01 Gallenti, Gianluigi
Designation and Certification Strategies for Fungus-Resistant Grape Wines: An Exploratory Study in Italy
2022-01-01 Sillani, Sandro; Marangon, Francesco; Gallenti, Gianluigi; Troiano, Stefania; Nassivera, Federico; Carzedda, Matteo
Determinants of organic food purchase intentions: an empirical study among Italian consumers
2020-01-01 Nassivera, Federico; Troiano, Stefania; Gallenti, Gianluigi; Marangon, Francesco; Cosmina, Marta.
Diritti di proprietà e sostenibilità dell'economia ittica nella nuova PCP per il Mediterraneo: aspetti teorici e problemi applicativi
2009-01-01 Cosmina, Marta; Gallenti, Gianluigi; Mauro, Luciano; Prestamburgo, Sonia
Economic analysis tools and fisheries management: some methodological remarks
2003-01-01 Gallenti, Gianluigi; Cosmina, M; Prestamburgo, Sonia
Environmentally sustainable versus aesthetic values motivating millennials’ preferences for wine purchasing: evidence from an experimental analysis in Italy
2019-01-01 Gallenti, Gianluigi; Troiano, Stefania; Marangon, Francesco; Bogoni, Paolo; Campisi, Barbara; Cosmina, Marta
Ethical and sustainable consumption in the Italian coffee market: a choice experiment to analyse consumers’ willingness to pay
2016-01-01 Gallenti, Gianluigi; Troiano, Stefania; Cosmina, Marta; Marangon, Francesco