BOLOGNA, VALENTINA
Attitudes towards Physics: Developing an instrument to measure the Physics learning improvement in Italian high school
2021-01-01 Bologna, V.; Peressi, M.
Cinematica cooperativa: in-group-problem-solving per superare gli effetti post-pandemici
2024-01-01 Bologna, Valentina; LA MURA, Cristina; Longo, Francesco; Piccoli, Francesco
Comparing Simulations to Improve Physics Students' Education
2024-01-01 Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Koenig, Paul
Does an Early Physics approach exist?
2022-01-01 Bologna, Valentina; Peressi, Maria
Energy games: implementing an ISLE-based learning sequence to teach energy in technical and vocational schools
2023-01-01 Bologna, Valentina; Bussani, Andrea
EXPLORING FORCE CONCEPT THROUGH A LEARNING PROJECT USING DESMOS
2021-01-01 Bologna, Valentina; Giachin, Elisabetta; Longo, Francesco
Fare astronomia a scuola: esercizi di didattica laboratoriale
2018-01-01 Bologna, Valentina; Minussi, Stefano
HOW TO DEVELOP SCIENTIFIC THINKING IN PRIMARY STUDENTS BY INVESTIGATIVE ENVIRONMENT
2024-01-01 Bembich, C.; Bologna, V.
Il puzzle dei problemi: L'utilizzo delle rappresentazioni multiple come aiuto ai docenti nella costruzione di percorsi didattici - The puzzle of problems: Multiple representations tools to support teachers' instructional practice
2022-01-01 Bologna, Valentina; Peter LEBAN, Simon
Il riscatto del galvanometro: storia di uno strumento antico utilizzato per una didattica innovativa
2020-01-01 Peter Leban, Simon; Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Cherti, Alberto
Il ruolo dell’ambiente nel processo di apprendimento scientifico con spazi e strumenti.
2022-01-01 Bologna, V.; Bembich, C.
Il teorema di Bayes: uno strumento didattico per lo sviluppo di competenze metacognitive nell'apprendimento della Fisica
2022-01-01 Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Pietro Ventura, Alessandro
Implementing the Use of Energy Bar Charts in the Framework of an Early Physics approach
2023-01-01 Bologna, Valentina; Peter Leban, Simon; Longo, Francesco; Peressi, Maria; Sorzio, Paolo
Improving the Effectiveness of Physics Teaching
2024-01-01 Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Leban, SIMON PETER; Sorzio, Paolo; Peressi, Maria
Insegnare FISICAmente
2021-01-01 Bologna, Valentina; Luisa, Zappa
Interazione matematica-fisica: dalla consapevolezza del PCK alla scelta dell’approccio didattico nell’insegnamento della matematica
2021-01-01 Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Peressi, Maria; Sorzio, Paolo
Interazione tra Matematica e Fisica: Schemi prevalenti nel PCK dei docenti di Fisica e costruzione di esercizi e problemi - Math/Phys interplay: Physics teachers' PCK prevalent patterns and construction of problems and exercises
2022-01-01 Bologna, Valentina; Peressi, Maria
L'approccio Early Physics per migliorare gli atteggiamenti scientifici degli studenti. Il ruolo delle abitudini degli insegnanti
2023-05-01 Bologna, Valentina
Monitoring PCK Physics Teachers Strategies for Math and Physics Languages Integration: the teacher footprint.
2022-01-01 Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Peressi, Maria; Sorzio, Paolo
Notizia. Insegnare la Fisica partendo dai processi di apprendimento
2022-01-01 Bologna, Valentina; Longo, Francesco; Peressi, Maria