VIANELLI, DONATA
VIANELLI, DONATA
Dipartimento di Scienze Economiche, Aziendali, Matematiche e Statistiche
Settore SECS-P/08 - Economia e Gestione delle Imprese
Docenti di ruolo di Ia fascia
"Assessing consumer preferences for foreign and domestic products before and during an economic crises", IX Convegno Annuale della Società Italiana Marketing, Benevento, 20 e 21 settembre 2012.
2012-01-01 Vianelli, Donata; J., Reardon
"Entry modes and distribution strategies for Italian products in the Chinese market: competitive advantages and business models", 8th International Conference in "Human Resources & Entrepreneurship”, June 24th, Zhejiang University, Hangzhou, China
2010-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia
"La governance del canale distributivo nella valorizzazione dei prodotti Made in Italy in Cina", VIII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing, Roma, 22 e 23 settembre 2011
2011-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia; Bortoluzzi, Guido
"La selezione del partner nei mercati esteri: l’esperienza delle aziende italiane nel mercato cinese", VII Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing“Marketing & Sales oltre la crisi" - Ancona, 23 e 24 settembre 2010
2010-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia
"Scelte d'entrata e distribuzione dei prodotti italiani in Cina", Convegno finale PRIN 2007 "Il Mercante e il Dragone" - Strategie di Marketing per le Imprese Italiane in Cina - 9 settembre 2011 - Università Ca' Foscari, Venezia.
2011-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia; Pegan, Giovanna
"The Effects of Consumer Ethnocentrism, National Identity, and Cosmopolitanism on Purchase Behavior in Transitional Economies", EBES Conference – Eurasia Business and Economics Society, January 13-14, 2012, Antalya, Turkey.
2012-01-01 J., Reardon; Vianelli, Donata; V., Auruskeviciene
"The Impact of Relational Capabilities on Subcontracting SMEs Internationalization Process", Conference of the Academy of International Business - SE USA, Florida Atlantic University, October 31- Nov. 2, Fort Lauderdale, FL.
2012-01-01 B., Balboni; Bortoluzzi, Guido; Vianelli, Donata
"The relationship with foreign distributors: the experience of the Italian SME's in the Chinese market", Conference of the Academy of International Business – SE Usa, Oct 28-31, Rollins College, Orlando, Florida.
2011-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia
A summated rating scale for measuring city image
2015-01-01 Gilboa, Shaked; Jaffe, Eugene D.; Vianelli, Donata; Pastore, Alberto; Herstein, Ram
Aesthetic design: The role of (in)congruent brand-retail settings on consumer brand purchase intentions
2015-01-01 Valta, Manuela; Vianelli, Donata; Stottinger, Barbara
Analisi di mercato e strategie di marketing
2000-01-01 Vianelli, Donata
Assicurazioni Generali
2009-01-01 Nanut, Vladimir; Vianelli, Donata
Attitudes toward Product Placement: A Cross-Cultural Analysis in Tunisia, France, Italy, and Poland
2013-01-01 Khalbous, S.; Vianelli, Donata; Domanski, T.; Dianoux, C.; Maazoul, M.
Brand Experiences, Retail Scenarios, and Brand Images in the Fashion Industry
2020-01-01 Valta, Manuela; Vianelli, Donata
Branding e Retailing dei beni ad alto valore simbolico nei mercati internazionali: una ricerca empirica in Cina, Russia, Francia e Stati Uniti
2013-01-01 Aiello, G.; Lippiello, T.; Vescovi, T.; Vianelli, Donata
Cina
2011-01-01 T., Vescovi; Vianelli, Donata
Coinvolgimento del consumatore e valutazione dell'atmosfera del punto vendita
2003-01-01 DE LUCA, Patrizia; Vianelli, Donata
Coinvolgimento del consumatore e valutazione dell'atmosfera del punto vendita
2004-01-01 DE LUCA, Patrizia; Vianelli, Donata
COMPARISON OF CONSUMER ETHNOCENTRISM BEHAVIOURAL PATTERNS IN TRANSITIONAL ECONOMIES
2012-01-01 V., Auruskeviciene; Vianelli, Donata; J., Reardon
Competenze per ripensare l’alleanza Scuola – Università. Cosa si aspetta l’Università ai fini del successo formativo.
2017-01-01 Tritta, Michele; Vianelli, Donata