VIANELLI, DONATA
VIANELLI, DONATA
Dipartimento di Scienze Economiche, Aziendali, Matematiche e Statistiche
Docenti di ruolo di Ia fascia
"Assessing consumer preferences for foreign and domestic products before and during an economic crises", IX Convegno Annuale della Società Italiana Marketing, Benevento, 20 e 21 settembre 2012.
2012-01-01 Vianelli, Donata; J., Reardon
"Entry modes and distribution strategies for Italian products in the Chinese market: competitive advantages and business models", 8th International Conference in "Human Resources & Entrepreneurship”, June 24th, Zhejiang University, Hangzhou, China
2010-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia
"La governance del canale distributivo nella valorizzazione dei prodotti Made in Italy in Cina", VIII Convegno Annuale della Società Italiana Marketing, Roma, 22 e 23 settembre 2011
2011-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia; Bortoluzzi, Guido
"La selezione del partner nei mercati esteri: l’esperienza delle aziende italiane nel mercato cinese", VII Convegno Annuale della Società Italiana di Marketing“Marketing & Sales oltre la crisi" - Ancona, 23 e 24 settembre 2010
2010-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia
"Scelte d'entrata e distribuzione dei prodotti italiani in Cina", Convegno finale PRIN 2007 "Il Mercante e il Dragone" - Strategie di Marketing per le Imprese Italiane in Cina - 9 settembre 2011 - Università Ca' Foscari, Venezia.
2011-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia; Pegan, Giovanna
"The Effects of Consumer Ethnocentrism, National Identity, and Cosmopolitanism on Purchase Behavior in Transitional Economies", EBES Conference – Eurasia Business and Economics Society, January 13-14, 2012, Antalya, Turkey.
2012-01-01 J., Reardon; Vianelli, Donata; V., Auruskeviciene
"The Impact of Relational Capabilities on Subcontracting SMEs Internationalization Process", Conference of the Academy of International Business - SE USA, Florida Atlantic University, October 31- Nov. 2, Fort Lauderdale, FL.
2012-01-01 B., Balboni; Bortoluzzi, Guido; Vianelli, Donata
"The relationship with foreign distributors: the experience of the Italian SME's in the Chinese market", Conference of the Academy of International Business – SE Usa, Oct 28-31, Rollins College, Orlando, Florida.
2011-01-01 Vianelli, Donata; DE LUCA, Patrizia
A summated rating scale for measuring city image
2015-01-01 Gilboa, Shaked; Jaffe, Eugene D.; Vianelli, Donata; Pastore, Alberto; Herstein, Ram
Aesthetic design: The role of (in)congruent brand-retail settings on consumer brand purchase intentions
2015-01-01 Valta, Manuela; Vianelli, Donata; Stottinger, Barbara
Analisi di mercato e strategie di marketing
2000-01-01 Vianelli, Donata
Assicurazioni Generali
2009-01-01 Nanut, Vladimir; Vianelli, Donata
Attitudes toward Product Placement: A Cross-Cultural Analysis in Tunisia, France, Italy, and Poland
2013-01-01 Khalbous, S.; Vianelli, Donata; Domanski, T.; Dianoux, C.; Maazoul, M.
B2B digital platform adoption by SMEs and large firms: Pathways and pitfalls
2023-01-01 Marzi, G.; Marrucci, A.; Vianelli, D.; Ciappei, C.
Brand Experiences, Retail Scenarios, and Brand Images in the Fashion Industry
2020-01-01 Valta, Manuela; Vianelli, Donata
Branding e Retailing dei beni ad alto valore simbolico nei mercati internazionali: una ricerca empirica in Cina, Russia, Francia e Stati Uniti
2013-01-01 Aiello, G.; Lippiello, T.; Vescovi, T.; Vianelli, Donata
Building an Organizational Sustainable Identity: An Exploratory Analysis of Brazilian Coffee Producers
2023-01-01 Balzano, Marco; Kyrdoda, Yuliia; Vianelli, Donata
Building an Organizational Sustainable Identity: An Exploratory Analysis of Brazilian Coffee Producers
2023-01-01 Kyrdoda, Yuliia; Balzano, Marco; Vianelli, Donata
Cina
2011-01-01 T., Vescovi; Vianelli, Donata
Coinvolgimento del consumatore e valutazione dell'atmosfera del punto vendita
2004-01-01 DE LUCA, Patrizia; Vianelli, Donata