BEMBICH, CATERINA
BEMBICH, CATERINA
Dipartimento di Studi Umanistici
Docenti di ruolo di IIa fascia
"Vignettes as an appropriate methodology to highlight the complexity of children’s participation in early childhood centers and Children’s schools". In C. Landridge (ed). Emerging Trends in Early Childhood Education. London: Proud Pen. https://doi.org/10.51432/978-1-914266-01-0-3
2023-01-01 Sorzio, Paolo; Bembich, Caterina
A framework to analyze the quality of ECEC services according to the child-centred culture
2021-01-01 Sorzio, P; Bembich, C.
Alla ricerca di nuove posture pedagogiche: la formazione come tras-formazione
2024-01-01 Chianese, Gina; Bembich, Caterina
Analyzing participation in school contexts: triggering change through the use of indicators Analizzare la partecipazione nei contesti scolastici: innescare il cambiamento attraverso l’utilizzo di indicatori
2023-01-01 Bembich, Caterina
At-distance learning during emergency: impact of the covid-19 pandemic on hard-to-reach students.
2022-01-01 Bembich, C.; Sorzio, P.
Attività educative e sviluppo del pensiero scientifico nell’infanzia
2020-01-01 Bembich, C
Bambini con disabilità e bisogni educativi complessi: in che modo l’educatore può supportare ed affiancare la famiglia nell’affrontare le problematiche educative?
2015-01-01 Bembich, Caterina; Bortolotti, Elena
Benessere e partecipazione: docenti e discenti a confronto
2024-01-01 Bembich, Caterina; Pieri, Michelle
Benessere emotivo e self-care a scuola come misure di contrasto del rischio educativo.
2023-01-01 Bembich, C.; Pieri, M.
Capire e costruire la scuola, l’università e la didattica
2022-01-01 Marchisio, Marina; Bembich, Caterina
Come studiano i futuri docenti con le tecnologie digitali? Fattori di distrazione, strategie di autoregolazione e preferenze nei materiali in una ricerca longitudinale
2016-01-01 Elisabetta Cigognini, M.; Bembich, Caterina; Paoletti, Gisella
Contrasto al rischio educativo: riflettere su partecipazione e inclusione degli studenti e studentesse vulnerabili attraverso una ricerca partecipativa
2023-01-01 Bembich, Caterina; Pieri, Michelle
Costruire corsi di formazione blended per insegnanti: riflessioni e proposte per il futuro
2017-01-01 Bembich, Caterina; Fattorini, Riccardo; Mazzoli, Tommaso; Cigognini, MARIA ELISABETTA; Paoletti, Gisella
Dalla post-verità al riconoscimento dei pensieri altrui. Un percorso educativo
2021-01-01 Sorzio, P.; Bembich, C.
DEVELOPING INCLUSIVE LEARNING COMMUNITIES THROUGH PARTICIPATION AND RELATIONSHIP
2022-01-01 Bembich, C
Distance learning experience during emergency: perception of students and teaching implication.
2023-01-01 Bembich, Caterina
Distance learning from the students' point of view: connected but socially disconnected.
2022-01-01 Bembich, C
Early Childhood Services: improving the relational and emotional skills of educators to ensure inclusiveness
2017-01-01 Bortolotti, Elena; Bembich, Caterina
Enlarging the view. A model to integrate the indicator framework approach to the situational perspective of children's learning to promote quality in ecec services
2022-01-01 Sorzio, Paolo; Bembich, Caterina
Equity in learning paths and contrast to early school leaving: the complexity of the factors involved in the school experiences of foreign students
2023-01-01 Bembich, Caterina