PASSOLUNGHI, MARIA CHIARA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 7.606
NA - Nord America 5.715
AS - Asia 928
AF - Africa 60
SA - Sud America 46
OC - Oceania 25
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 14.382
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.664
IT - Italia 4.264
PL - Polonia 1.340
SE - Svezia 504
UA - Ucraina 370
CN - Cina 326
HK - Hong Kong 236
GB - Regno Unito 196
DE - Germania 154
TR - Turchia 151
FI - Finlandia 131
FR - Francia 122
BG - Bulgaria 112
IE - Irlanda 104
CH - Svizzera 71
SN - Senegal 48
CA - Canada 43
NL - Olanda 42
BE - Belgio 41
SI - Slovenia 30
ES - Italia 26
IN - India 26
IL - Israele 25
PH - Filippine 25
KR - Corea 24
VN - Vietnam 24
AU - Australia 22
ID - Indonesia 22
BR - Brasile 18
RU - Federazione Russa 18
RO - Romania 16
AT - Austria 13
IR - Iran 13
PE - Perù 12
CL - Cile 11
MY - Malesia 11
NO - Norvegia 11
SG - Singapore 10
JP - Giappone 9
PK - Pakistan 9
GR - Grecia 8
PT - Portogallo 7
TW - Taiwan 6
SM - San Marino 5
HR - Croazia 4
MX - Messico 4
RS - Serbia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TH - Thailandia 4
HU - Ungheria 3
ZA - Sudafrica 3
CI - Costa d'Avorio 2
CO - Colombia 2
GH - Ghana 2
HN - Honduras 2
IQ - Iraq 2
LU - Lussemburgo 2
MA - Marocco 2
NG - Nigeria 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PS - Palestinian Territory 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
AR - Argentina 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
EU - Europa 1
FJ - Figi 1
GD - Grenada 1
JO - Giordania 1
KN - Saint Kitts e Nevis 1
LT - Lituania 1
TN - Tunisia 1
UY - Uruguay 1
Totale 14.382
Città #
Warsaw 1.335
Houston 698
Woodbridge 535
Chandler 518
Fairfield 517
Jacksonville 362
Ann Arbor 338
Wilmington 305
Ashburn 299
Trieste 261
Dearborn 248
Rome 231
Hong Kong 230
Seattle 207
Milan 190
Princeton 181
Cambridge 160
Izmir 130
Sofia 111
Beijing 109
Dublin 94
Genova 90
Bologna 89
Palermo 76
Venice 61
Boardman 58
Bern 57
Redwood City 57
Padova 56
Dallas 53
Dakar 48
Udine 48
Bremen 46
Genoa 46
Naples 39
Verona 38
Scafati 35
San Diego 34
Redmond 31
Catania 30
Cagliari 29
Fabriano 29
Florence 28
Salerno 26
Brussels 25
Torino 25
Bari 24
Dong Ket 24
Falls Church 24
Turin 24
Altamura 21
City of Westminster 19
Pordenone 19
Asti 18
Austin 18
Brindisi 18
Ottawa 18
Parma 18
Treviso 17
Chicago 16
Duluth 16
Kunming 16
Messina 16
Rimini 16
Cosenza 15
Remseck am Neckar 15
Este 14
London 14
Mumbai 14
Phoenix 14
Caserta 13
Des Moines 13
Lecce 13
Ljubljana 13
Taranto 13
Curtarolo 12
Fivizzano 12
Forlì 12
Hefei 12
Lima 12
Los Angeles 12
Norwalk 12
Perugia 12
Avellino 11
Aversa 11
Brescia 11
Civitanova Marche 11
Jakarta 11
Jinan 11
Reggio Calabria 11
Toronto 11
Urbino 11
Alghero 10
Cologno Monzese 10
Mira 10
Nanchang 10
Pesaro 10
Pignone 10
Pontedera 10
Tübingen 10
Totale 8.981
Nome #
I precursori dell’apprendimento matematico 748
Funzioni esecutive e disabilità intellettiva 556
A comparison of updating processes in children good or poor inarithmetic word problem-solving 399
ANS acuity, mathematical ability and inhibitory control: A longitudinal perspective from First to Second grades 371
Ruolo dei precursori generali e specifici dell'apprendimento nella previsione delle abilità pre-matematiche. 368
Training di memoria di lavoro e senso del numero in bambini in età pre-scolare 340
Mathematics anxiety, working memory, and mathematics performance in secondary-school children 325
Improving working memory abilities in individuals with Down syndrome: a treatment case study 318
Bambini con difficoltà di apprendimento nel calcolo aritmetico: il ruolo dell’ansia e della memoria di lavoro. 309
On the relationship between the approximate number system (ANS) and mathematics in first grade children 299
Convergent evaluation of Working Memory and arithmetic ability in a child with autism spectrum disorder without intellectual impairment 283
Symbolic and non-symbolic number processing in children with developmental dyslexia 259
Abilità di pianificazione, comprensione, metacognizione e risoluzione di problemi aritmetici di tipo verbale 253
Math–gender stereotypes and math-related beliefs in childhood and early adolescence 250
Disturbi nel ragionamento matematico e nella soluzione dei problemi 248
MATHEMATICS ANXIETY AND WORKING MEMORY What is the relationship? 245
Le difficoltà di risoluzione dei problemi matematici 245
La valutazione precoce dei precursori specifici dell’apprendimento matematico: il ruolo dell’Approximate Number System (ANS). 236
L’esperienza di ospedalizzazione in età scolare: effetti a livello individuale, relazionale e sull’apprendimento 229
Lo sviluppo della memoria 222
The interplay between affective and cognitive factors in shaping early proficiency in mathematics 219
The relation between cognitive and emotional factors and arithmetic problem-solving 206
Test di Valutazione Precoce della Competenza Matematica 200
Difficulties of children with ADHD symptoms in solving mathematical problems when information must be updated 198
Response inhibition and interference suppression in individuals with down syndrome compared to typically developing children 196
Selective spatial working memory impairment in a group of children with mathematics learning disabilities and poor problem solving skills 190
Working memory and access to numerical information in children with disability in mathematics. 185
How is anxiety related to math performance in young students? A longitudinal study of Grade 2 to Grade 3 children 183
Working Memory and Early Numeracy Training in Preschool Children 182
Evaluation and training of Executive Functions in genocide survivors. The case of Yazidi children 180
Individual Differences in Memory Updating in relation to Arithmetic Problem Solving. 160
Spatial and visual working memory ability in children with difficulties in arithmetic word problem-solving. 158
The precursors of mathematics learning: working memory, phonological ability and numerical competence. 148
Memoria di lavoro: influenza dei processi inibitori e di updating sull’abilità di calcolo e soluzione dei problemi 145
Le difficoltà del problem solving 145
The contribution of general cognitive abilities and approximate number system to early mathematics 138
Cognitive and emotional factors in children with mathematical learning disabilities 135
Early numerical abilities and cognitive skills in kindergarten children 133
Selective effect of inhibition of literal or numerical irrelevant information in children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) or Arithmetic Learning Disorder (ALD) 132
Maths anxiety in primary and secondary school students: Gender differences, developmental changes and anxiety specificity 130
Approximate additions and working memory in individuals with Down syndrome 124
I test per la scuola. La valutazione psicologica ed educativa degli apprendimenti scolastici 121
Short-term memory, working memory, and inhibitory control in children with difficulties in arithmetic problem solving 119
The relationship between working memory, IQ, and mathematical skills in children 118
Improving approximate number sense abilities in preschoolers: PLUS games 118
Working memory and cognitive abilities in children with specific difficulties in arithmetic word problem solving 116
Naming speed and Effortful and Automatic Inhibition in Children with Arithmetic Learning Disabilities 115
Mathematical skills in children with dyslexia 113
Psicologia dell'apprendimento matematico 112
Memory and metacognitive strategies in mathematical learning 110
Delfino Otto 108
Cognitive abilities as precursors of the early acquisition of mathematical skills during first through second grades. 106
Working memory failures in children with arithmetical difficulties 105
Working memory in individuals with Down syndrome: a treatment case study. 103
Influenza della memoria di lavoro visiva e spaziale in bambini con difficoltà d’apprendimento nella matematica e nella soluzione dei problemi 102
Risolvere Problemi aritmetici 101
Working Memory and Mathematical Learning. 100
Lo sviluppo delle funzioni esecutive e l’educazione musicale: uno studio esplorativo 99
Number sense and working memory measures in first graders as predictors of math learning development. 99
Deficit di memoria di lavoro nelle difficoltà di apprendimento del calcolo. 98
Influenza dell'abilità di pianificazione nella risoluzione dei problemi. 98
Cognitive abilities as precursors of the early acquisition of mathematical skills 96
Apprendimento matematico: analisi delle abilità sottostanti e possibili percorsi d’intervento. (nucleo monografico) 94
Uno studio longitudinale all'inizio della scuola dell'infanzia per l'individuazione dei bambini a rischio di difficoltà matematica 91
Disturbi nella soluzione di problemi 91
Cognitive deficits in children with mathematical learning disabilities (Kognitivni primanjkljaji pri otrocih s specificnimi ucnimi tezavami pri matematiki). 87
Linguaggio scritto, sistema del calcolo e ragionamento matematico 85
Working memory and inhibition of irrelevant information in poor problem solvers 84
Domain-specific and domain-general precursors f mathematical achievement: A longitudinal study from kindergarten to first grade 84
Sviluppo dell’abilità di risolvere problemi aritmetici 83
Elefante Memo 83
Competenza scolastica nella soluzione dei problemi, abilità attentive e di memoria 79
Lo sviluppo della memoria 74
La Giornata di formazione “Per un percorso di crescita e d’inclusione: sinergia tra Università e Scuola” 74
Passolunghi, M.C. 71
The interplay between math anxiety and working memory on math performance: a longitudinal study 70
Is it a Small World After All? Investigating the Theoretical Structure of Working Memory Cross-Nationally 68
Problemi aritmetici di tipo verbale: un’analisi dei fattori che contribuiscono alla loro difficoltà 68
Math anxiety and math achievement: The effects of emotional and math strategy training 67
Le difficoltà di soluzione dei problemi: aspetti cognitivi, metacognitivi ed emotivi 64
Prepararsi ai problemi aritmetici di scuola secondaria 61
Potenziare l’apprendimento matematico con il nuovo dispositivo digitale “MagiCal”: uno studio pilota 59
Numerical Training Videos and Early Numerical Achievement: A Study on 3-Year-Old Preschoolers 57
Risolvere problemi aritmetici. Test e training su compresnsione, rappresentazione, categorizzazione, pianificazionee memoria 56
Rilevanza dell’insegnante nell’analisi e potenziamento delle abilità coinvolte nella soluzione dei problemi matematici. 55
Exploring EFs and Math Abilities in Highly Deprived Contexts 52
Arithmetic Word Problem-Solving and Math Anxiety: The Role of Perceived Difficulty and Gender 50
Inhibitory Dimensions and Delay of Gratification: A Comparative Study on Individuals with Down Syndrome and Typically Developing Children 50
Lo psicologo e il potenziamento dei processi d'apprendimento 48
Exploring the effect of cool and hot EFs training in four-year-old children 48
Prepararsi ai problemi aritmetici di scuola secondaria 46
The contributions of working memory domains and processes to early mathematical knowledge between preschool and first grade 42
Podpora učencem z učnimi težavami pri matematiki: intervencije in posledice za pouk (Supporting students with mathematical learning disabilities: interventions and educational implications) 39
Psychological well-being in childhood: The role of trait emotional intelligence, regulatory emotional self-efficacy, coping and general intelligence 39
Meta-analysis on inhibition from childhood to young adulthood in people with Down syndrome 38
Executive functions, math anxiety and math performance in middle school students 37
Math self-efficacy or anxiety? The role of emotional and motivational contribution in math performance 37
The Role of Emotional Aspects on Arithmetic Word Problem-Solving in Primary School Children 37
The role of working memory updating, inhibition, fluid intelligence, and reading comprehension in explaining differences between consistent and inconsistent arithmetic word-problem-solving performance 34
With a little help from our pediatrician: An intervention to promote mathematics-related home activities through regular well-child visits 33
Totale 14.582
Categoria #
all - tutte 31.771
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 31.771


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2018/2019627 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 421 206
2019/20202.815 142 122 129 312 248 712 295 249 186 145 170 105
2020/20211.895 169 132 135 169 165 160 172 181 127 169 119 197
2021/20221.899 62 148 115 126 169 284 91 80 202 220 134 268
2022/20232.436 153 190 143 245 243 329 88 245 279 94 277 150
2023/20242.129 224 145 164 173 162 195 281 413 76 269 27 0
Totale 14.770