PASSOLUNGHI, MARIA CHIARA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 8.006
NA - Nord America 5.761
AS - Asia 1.073
AF - Africa 60
SA - Sud America 49
OC - Oceania 26
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 2
Totale 14.977
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 5.710
IT - Italia 4.575
PL - Polonia 1.341
SE - Svezia 504
UA - Ucraina 370
CN - Cina 330
HK - Hong Kong 237
GB - Regno Unito 196
FR - Francia 169
DE - Germania 168
TR - Turchia 151
SG - Singapore 143
FI - Finlandia 131
BG - Bulgaria 112
IE - Irlanda 105
CH - Svizzera 71
SN - Senegal 48
NL - Olanda 44
CA - Canada 43
BE - Belgio 41
ES - Italia 39
SI - Slovenia 36
IN - India 29
IL - Israele 25
PH - Filippine 25
KR - Corea 24
VN - Vietnam 24
AU - Australia 23
ID - Indonesia 22
RU - Federazione Russa 22
BR - Brasile 21
RO - Romania 16
AT - Austria 14
IR - Iran 14
JP - Giappone 12
PE - Perù 12
CL - Cile 11
MY - Malesia 11
NO - Norvegia 11
PK - Pakistan 9
GR - Grecia 8
PT - Portogallo 7
TW - Taiwan 6
SM - San Marino 5
HR - Croazia 4
MX - Messico 4
RS - Serbia 4
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 4
TH - Thailandia 4
HU - Ungheria 3
ZA - Sudafrica 3
CI - Costa d'Avorio 2
CO - Colombia 2
GH - Ghana 2
HN - Honduras 2
IQ - Iraq 2
LU - Lussemburgo 2
MA - Marocco 2
NG - Nigeria 2
NZ - Nuova Zelanda 2
PS - Palestinian Territory 2
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 1
AE - Emirati Arabi Uniti 1
AL - Albania 1
AM - Armenia 1
AR - Argentina 1
CZ - Repubblica Ceca 1
DK - Danimarca 1
EC - Ecuador 1
EU - Europa 1
FJ - Figi 1
GD - Grenada 1
JO - Giordania 1
KN - Saint Kitts e Nevis 1
LT - Lituania 1
TN - Tunisia 1
UY - Uruguay 1
Totale 14.977
Città #
Warsaw 1.336
Houston 698
Woodbridge 535
Chandler 518
Fairfield 517
Jacksonville 362
Ann Arbor 338
Ashburn 306
Wilmington 305
Rome 270
Trieste 267
Dearborn 248
Hong Kong 230
Milan 216
Seattle 207
Princeton 181
Cambridge 160
Izmir 130
Beijing 112
Sofia 111
Bologna 95
Dublin 95
Genova 90
Venice 86
Singapore 79
Boardman 78
Palermo 76
Bern 57
Padova 57
Redwood City 57
Genoa 56
Dallas 53
Dakar 48
Udine 48
Verona 47
Bremen 46
Naples 42
Bari 36
Scafati 35
San Diego 34
Cagliari 31
Redmond 31
Catania 30
Florence 30
Fabriano 29
Turin 28
Parma 27
Salerno 26
Brussels 25
Torino 25
Dong Ket 24
Falls Church 24
Messina 22
Altamura 21
Pordenone 21
Austin 19
City of Westminster 19
Treviso 19
Asti 18
Brindisi 18
Ottawa 18
Rimini 18
Chicago 17
Ljubljana 17
Duluth 16
Kunming 16
Lecce 16
Brescia 15
Cosenza 15
Remseck am Neckar 15
Bergamo 14
Este 14
Forlì 14
London 14
Modena 14
Mumbai 14
Phoenix 14
Taranto 14
Caserta 13
Des Moines 13
Nuremberg 13
Perugia 13
Curtarolo 12
Fivizzano 12
Hefei 12
Lima 12
Los Angeles 12
Norwalk 12
Pontedera 12
Avellino 11
Aversa 11
Civitanova Marche 11
Jakarta 11
Jinan 11
León 11
Reggio Calabria 11
Toronto 11
Urbino 11
Alghero 10
Cologno Monzese 10
Totale 9.279
Nome #
I precursori dell’apprendimento matematico 783
Funzioni esecutive e disabilità intellettiva 701
A comparison of updating processes in children good or poor inarithmetic word problem-solving 400
Ruolo dei precursori generali e specifici dell'apprendimento nella previsione delle abilità pre-matematiche. 374
ANS acuity, mathematical ability and inhibitory control: A longitudinal perspective from First to Second grades 372
Training di memoria di lavoro e senso del numero in bambini in età pre-scolare 352
Mathematics anxiety, working memory, and mathematics performance in secondary-school children 326
Bambini con difficoltà di apprendimento nel calcolo aritmetico: il ruolo dell’ansia e della memoria di lavoro. 320
Improving working memory abilities in individuals with Down syndrome: a treatment case study 319
On the relationship between the approximate number system (ANS) and mathematics in first grade children 305
Convergent evaluation of Working Memory and arithmetic ability in a child with autism spectrum disorder without intellectual impairment 286
Le difficoltà di risoluzione dei problemi matematici 273
Disturbi nel ragionamento matematico e nella soluzione dei problemi 260
Symbolic and non-symbolic number processing in children with developmental dyslexia 260
Abilità di pianificazione, comprensione, metacognizione e risoluzione di problemi aritmetici di tipo verbale 259
Math–gender stereotypes and math-related beliefs in childhood and early adolescence 252
MATHEMATICS ANXIETY AND WORKING MEMORY What is the relationship? 249
L’esperienza di ospedalizzazione in età scolare: effetti a livello individuale, relazionale e sull’apprendimento 248
La valutazione precoce dei precursori specifici dell’apprendimento matematico: il ruolo dell’Approximate Number System (ANS). 246
Lo sviluppo della memoria 226
The interplay between affective and cognitive factors in shaping early proficiency in mathematics 220
The relation between cognitive and emotional factors and arithmetic problem-solving 208
Test di Valutazione Precoce della Competenza Matematica 204
Difficulties of children with ADHD symptoms in solving mathematical problems when information must be updated 199
Response inhibition and interference suppression in individuals with down syndrome compared to typically developing children 197
Selective spatial working memory impairment in a group of children with mathematics learning disabilities and poor problem solving skills 191
Working memory and access to numerical information in children with disability in mathematics. 185
Working Memory and Early Numeracy Training in Preschool Children 185
How is anxiety related to math performance in young students? A longitudinal study of Grade 2 to Grade 3 children 185
Evaluation and training of Executive Functions in genocide survivors. The case of Yazidi children 182
Individual Differences in Memory Updating in relation to Arithmetic Problem Solving. 161
Spatial and visual working memory ability in children with difficulties in arithmetic word problem-solving. 160
Le difficoltà del problem solving 150
The precursors of mathematics learning: working memory, phonological ability and numerical competence. 148
Memoria di lavoro: influenza dei processi inibitori e di updating sull’abilità di calcolo e soluzione dei problemi 146
The contribution of general cognitive abilities and approximate number system to early mathematics 139
Cognitive and emotional factors in children with mathematical learning disabilities 136
Early numerical abilities and cognitive skills in kindergarten children 135
Selective effect of inhibition of literal or numerical irrelevant information in children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) or Arithmetic Learning Disorder (ALD) 133
Maths anxiety in primary and secondary school students: Gender differences, developmental changes and anxiety specificity 132
Lo sviluppo delle funzioni esecutive e l’educazione musicale: uno studio esplorativo 130
Approximate additions and working memory in individuals with Down syndrome 125
I test per la scuola. La valutazione psicologica ed educativa degli apprendimenti scolastici 122
Short-term memory, working memory, and inhibitory control in children with difficulties in arithmetic problem solving 120
The relationship between working memory, IQ, and mathematical skills in children 119
Improving approximate number sense abilities in preschoolers: PLUS games 119
Psicologia dell'apprendimento matematico 117
Working memory and cognitive abilities in children with specific difficulties in arithmetic word problem solving 116
Naming speed and Effortful and Automatic Inhibition in Children with Arithmetic Learning Disabilities 115
Mathematical skills in children with dyslexia 113
Memory and metacognitive strategies in mathematical learning 111
Delfino Otto 110
Cognitive abilities as precursors of the early acquisition of mathematical skills during first through second grades. 108
Working memory failures in children with arithmetical difficulties 106
Working memory in individuals with Down syndrome: a treatment case study. 105
Influenza della memoria di lavoro visiva e spaziale in bambini con difficoltà d’apprendimento nella matematica e nella soluzione dei problemi 104
Risolvere Problemi aritmetici 103
Influenza dell'abilità di pianificazione nella risoluzione dei problemi. 103
Working Memory and Mathematical Learning. 103
Deficit di memoria di lavoro nelle difficoltà di apprendimento del calcolo. 102
Number sense and working memory measures in first graders as predictors of math learning development. 101
Uno studio longitudinale all'inizio della scuola dell'infanzia per l'individuazione dei bambini a rischio di difficoltà matematica 99
Cognitive abilities as precursors of the early acquisition of mathematical skills 98
Apprendimento matematico: analisi delle abilità sottostanti e possibili percorsi d’intervento. (nucleo monografico) 97
Disturbi nella soluzione di problemi 93
Linguaggio scritto, sistema del calcolo e ragionamento matematico 90
Cognitive deficits in children with mathematical learning disabilities (Kognitivni primanjkljaji pri otrocih s specificnimi ucnimi tezavami pri matematiki). 89
Working memory and inhibition of irrelevant information in poor problem solvers 85
Sviluppo dell’abilità di risolvere problemi aritmetici 85
Domain-specific and domain-general precursors f mathematical achievement: A longitudinal study from kindergarten to first grade 85
Elefante Memo 85
Competenza scolastica nella soluzione dei problemi, abilità attentive e di memoria 81
La Giornata di formazione “Per un percorso di crescita e d’inclusione: sinergia tra Università e Scuola” 76
Lo sviluppo della memoria 75
Passolunghi, M.C. 75
The interplay between math anxiety and working memory on math performance: a longitudinal study 75
Potenziare l’apprendimento matematico con il nuovo dispositivo digitale “MagiCal”: uno studio pilota 73
Problemi aritmetici di tipo verbale: un’analisi dei fattori che contribuiscono alla loro difficoltà 72
Is it a Small World After All? Investigating the Theoretical Structure of Working Memory Cross-Nationally 71
Math anxiety and math achievement: The effects of emotional and math strategy training 70
Le difficoltà di soluzione dei problemi: aspetti cognitivi, metacognitivi ed emotivi 67
Prepararsi ai problemi aritmetici di scuola secondaria 64
Numerical Training Videos and Early Numerical Achievement: A Study on 3-Year-Old Preschoolers 60
Risolvere problemi aritmetici. Test e training su compresnsione, rappresentazione, categorizzazione, pianificazionee memoria 59
Rilevanza dell’insegnante nell’analisi e potenziamento delle abilità coinvolte nella soluzione dei problemi matematici. 57
Exploring EFs and Math Abilities in Highly Deprived Contexts 55
Arithmetic Word Problem-Solving and Math Anxiety: The Role of Perceived Difficulty and Gender 54
Inhibitory Dimensions and Delay of Gratification: A Comparative Study on Individuals with Down Syndrome and Typically Developing Children 51
Lo psicologo e il potenziamento dei processi d'apprendimento 50
Exploring the effect of cool and hot EFs training in four-year-old children 50
Psychological well-being in childhood: The role of trait emotional intelligence, regulatory emotional self-efficacy, coping and general intelligence 50
Prepararsi ai problemi aritmetici di scuola secondaria 47
Math self-efficacy or anxiety? The role of emotional and motivational contribution in math performance 46
Podpora učencem z učnimi težavami pri matematiki: intervencije in posledice za pouk (Supporting students with mathematical learning disabilities: interventions and educational implications) 44
The contributions of working memory domains and processes to early mathematical knowledge between preschool and first grade 44
The Role of Emotional Aspects on Arithmetic Word Problem-Solving in Primary School Children 43
Executive functions, math anxiety and math performance in middle school students 40
Meta-analysis on inhibition from childhood to young adulthood in people with Down syndrome 39
The role of working memory updating, inhibition, fluid intelligence, and reading comprehension in explaining differences between consistent and inconsistent arithmetic word-problem-solving performance 35
With a little help from our pediatrician: An intervention to promote mathematics-related home activities through regular well-child visits 34
Totale 15.122
Categoria #
all - tutte 35.808
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 35.808


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2019/20202.673 0 122 129 312 248 712 295 249 186 145 170 105
2020/20211.895 169 132 135 169 165 160 172 181 127 169 119 197
2021/20221.899 62 148 115 126 169 284 91 80 202 220 134 268
2022/20232.436 153 190 143 245 243 329 88 245 279 94 277 150
2023/20242.542 224 145 164 173 162 195 281 413 76 269 286 154
2024/2025192 174 18 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 15.375