DANIELIS, ROMEO
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 12.906
NA - Nord America 7.363
AS - Asia 2.586
SA - Sud America 327
AF - Africa 172
OC - Oceania 27
Continente sconosciuto - Info sul continente non disponibili 15
Totale 23.396
Nazione #
US - Stati Uniti d'America 7.281
IT - Italia 6.088
PL - Polonia 3.289
SG - Singapore 833
CN - Cina 672
SE - Svezia 672
UA - Ucraina 633
HK - Hong Kong 496
DE - Germania 371
FR - Francia 314
TR - Turchia 299
BR - Brasile 280
GB - Regno Unito 239
FI - Finlandia 221
RU - Federazione Russa 175
NL - Olanda 172
BG - Bulgaria 166
IE - Irlanda 155
CH - Svizzera 109
SN - Senegal 105
BE - Belgio 73
IN - India 71
CA - Canada 58
VN - Vietnam 58
AT - Austria 35
ES - Italia 29
AU - Australia 26
PT - Portogallo 26
SI - Slovenia 23
JP - Giappone 21
DK - Danimarca 18
RO - Romania 17
BD - Bangladesh 15
MY - Malesia 15
ET - Etiopia 14
NG - Nigeria 12
SA - Arabia Saudita 12
ZA - Sudafrica 12
EU - Europa 11
GR - Grecia 11
HR - Croazia 11
IR - Iran 10
KR - Corea 10
MX - Messico 10
CZ - Repubblica Ceca 9
ID - Indonesia 9
IQ - Iraq 9
AR - Argentina 8
CO - Colombia 8
HU - Ungheria 8
IL - Israele 8
NO - Norvegia 8
PK - Pakistan 8
AE - Emirati Arabi Uniti 7
CL - Cile 7
LT - Lituania 7
MA - Marocco 7
PH - Filippine 7
EC - Ecuador 6
KE - Kenya 6
PE - Perù 6
RS - Serbia 6
AL - Albania 5
BY - Bielorussia 4
CR - Costa Rica 4
EE - Estonia 4
NI - Nicaragua 4
NP - Nepal 4
PA - Panama 4
QA - Qatar 4
UZ - Uzbekistan 4
A2 - ???statistics.table.value.countryCode.A2??? 3
AZ - Azerbaigian 3
BJ - Benin 3
BO - Bolivia 3
DZ - Algeria 3
EG - Egitto 3
PY - Paraguay 3
TN - Tunisia 3
UY - Uruguay 3
VE - Venezuela 3
CI - Costa d'Avorio 2
LU - Lussemburgo 2
MT - Malta 2
TH - Thailandia 2
A1 - Anonimo 1
BA - Bosnia-Erzegovina 1
GD - Grenada 1
GH - Ghana 1
IS - Islanda 1
JE - Jersey 1
JM - Giamaica 1
KG - Kirghizistan 1
KW - Kuwait 1
KZ - Kazakistan 1
LA - Repubblica Popolare Democratica del Laos 1
LB - Libano 1
LK - Sri Lanka 1
NZ - Nuova Zelanda 1
OM - Oman 1
Totale 23.392
Città #
Warsaw 3.253
Trieste 752
Chandler 645
Jacksonville 573
Woodbridge 552
Ashburn 547
Houston 525
Singapore 513
Ann Arbor 491
Fairfield 480
Hong Kong 478
Rome 455
Milan 398
Wilmington 369
Princeton 266
Boardman 243
Izmir 231
Beijing 190
Seattle 170
Cambridge 163
Sofia 163
Dublin 150
Columbus 141
Hefei 125
Turin 123
Santa Clara 106
Dakar 105
Moscow 93
Palermo 86
Bologna 83
Naples 73
Padova 69
Dearborn 68
Bari 58
Dallas 57
Florence 54
Dong Ket 52
Mogliano Veneto 52
Redwood City 52
Catania 50
Washington 48
Frankfurt am Main 47
The Dalles 47
San Diego 46
Torino 46
Verona 46
Munich 43
Brussels 40
Udine 40
Des Moines 39
Redmond 39
Venice 39
Los Angeles 38
Salerno 37
Amsterdam 36
Bern 36
Düsseldorf 34
Falls Church 34
Genoa 32
Osmangazi 32
Modena 29
Chicago 28
Mumbai 25
São Paulo 25
Pescara 24
Bremen 23
Gallipoli 23
Grafing 23
London 23
Monza 23
Cagliari 22
Helsinki 22
Shanghai 21
Borgo San Lorenzo 20
Ottawa 20
Zurich 18
Lauterbourg 17
Norwalk 17
Parma 17
Brescia 16
Mestre 16
Nanjing 16
Napoli 16
North Bergen 16
Trento 16
Treviso 16
Guangzhou 15
Pignone 15
Teolo 15
Venezia 15
Visco 15
Buffalo 14
Genova 14
Vicenza 14
Bolzano 13
Kunming 13
Maddaloni 13
Phoenix 13
Sarno 13
Taranto 13
Totale 14.580
Nome #
La diffusione dell’auto elettrica: uno sguardo a livello mondiale 1.814
Un modello di stima del Costo Totale di Possesso per valutare la convenienza all’acquisto di un’auto elettrica 794
L’auto elettrica come innovazione radicale: scenari di penetrazione di mercato e ricadute economiche e sociali 575
The private and social cost of the electric car: a comparison between models of different car market segments 546
La città metropolitana di Trieste 506
La stima della domanda di auto elettriche basata sulla metanalisi 501
La mobilità universitaria: esperienze internazionali e italiane a confronto 486
La decarbonizzazione dei trasporti: è un obiettivo possibile? 435
Mobilità urbana sostenibile: un’esplorazione della situazione nei capoluoghi di provincia in Italia 362
I fattori socio-economici che influenzano la scelta del carsharing 349
Un’analisi della sostenibilità della mobilità urbana dei passeggeri nei comuni capoluogo di provincia italiani 347
Conviene acquistare un’automobile elettrica? Un’applicazione all’Italia del modello del costo totale di possesso 342
Mobilità e utilizzo potenziale di automobili elettriche: un’analisi sulla base dei dati censuari per il Friuli Venezia Giulia 341
Un’analisi delle ricadute su un sistema portuale della contrazione del commercio mondiale 339
Simulating the market penetration of cars with alternative fuelpowertrain technologies in Italy 336
Scenari futuri del mix elettrico in Europa e in Italia: un’applicazione del modello ARIMA per l’analisi delle serie storiche 316
Scelte politiche e innovazione tecnologica per la decarbonizzazione dei trasporti 315
Le motivazioni economiche della città metropolitana. Un'analisi della letteratura sul dimensionamento efficiente dei servizi pubblici locali 299
Gli impatti del collasso del commercio mondiale del 2009 sul sistema portuale del Friuli Venezia Giulia 297
Indicatori di sostenibilità della mobilità urbana. Un’applicazione all’Italia e al Friuli Venezia Giulia 283
Il PNIEC e la decarbonizzazione dei trasporti: le potenzialità dei biocarburanti – parte seconda 276
La città metropolitana: sfide, rischi e opportunità 274
The cost gap between electric and petrol cars: an estimate via a persona-based deterministic and a probabilistic total cost of ownership model 254
A probabilistic total cost of ownership model to evaluate the current and future prospects of electric cars uptake in Italy 236
The Potential Demand for Carsharing by University Students: An Italian Case Study 215
The role of driving range in consumers' purchasing decision for electric cars in Italy 208
Does electric car knowledge influence car choice? Evidence from a hybrid choice model 208
Attribute cut-offs in freight service selection 197
Composite indicators of sustainable urban mobility: Estimating the rankings frequency distribution combining multiple methodologies 197
Value of travel time for universitystudents: a revealed/stated preferenceanalysis 196
Total cost of ownership, social lifecycle cost and energy consumption of various automotive technologies in Italy 192
Cambiamento climatico e decarbonizzazione dei trasporti: una sfida per l’Europa per i prossimi decenni 190
The willingness to pay for a carbon tax in Italy 180
Carsharing use by college students: The case of Milan and Rome 179
The Potential Demand for a Urban Freight Consolidation Centre 175
Should BEVs be subsidized or taxed? A European perspective based on the economic value of CO2 emissions 174
Urban Freight Distribution: Urban Supply Chains and Transportation Policies 173
Integrating ICT into Logistics Intermodal Systems: A petri net model of the Trieste port 173
The impact of transportation demand management policies on commuting to college facilities: A case study at the University of Trieste, Italy 169
Understanding the demand for carsharing: lessons from Italian case studies 169
The market potential for carsharing services in small to medium-size towns 169
Drivers’ preferences for electric cars in Italy. Evidence from a country with limited but growing electric car uptake 169
Commuting to college: The effectiveness and social efficiency of transportation demand management policies 158
An input-output-based methodology to estimate the economic role of a port: The case of the port system of the Friuli Venezia Giulia Region, Italy 156
Characteristics of Freight Transport Demand in the Friuli Venezia Giulia Region: a Summary 155
null 153
Specific vs. generic goods: implications for transport demand analysis 153
The role for carsharing in medium to small-sized towns and in less-densely populated rural areas 150
Comparing single and joint preferences: a choice experiment on residential location in three-member households 140
Il PNIEC e la decarbonizzazione dei trasporti: le potenzialità dei biocarburanti – parte prima 136
I costi esterni dell’inquinamento atmosferico ed acustico: una stima per l’Italia 135
Carsharing for tourists 134
The characteristics of the demand for electric scooters in Italy: An exploratory study 134
Bottleneck road congestion pricing with a competing railroad service 132
Logistics managers stated preferences for freight service attributes 131
The rolling motorway as an alternative to door-to-door unimodal road transport: lessons from the Trieste-Chop project 127
Trasporto merci: stradale o intermodale ferroviario? La struttura delle preferenze di un campione di aziende manifatturiere italiane 125
La mobilità urbana delle merci 124
Policy Evaluation Studies in City Logistics: A Review of the Literature 124
A medium term evaluation of the ecopass road pricing scheme in Milan: economic, environmental and transport impacts 123
Urban freight policies and tourism. The case of own-account operators in Rome’s limited traffic zone 123
Air pollution and road transport in Europe. A cluster and a regression analysis among countries and cities 122
Un’introduzione ai modelli a scelta discreta 120
Un modello di competizione intermodale à la Stackelberg 120
Freight transport demand in the mechanics’ sector of Friuli Venezia Giulia: the choice between intermodal and road transport 118
Estimating the cost of air pollution from road transport in Italy 116
The Economic Case for Electric Vehicles in Public Sector Fleets: An Italian Case Study 114
Il ruolo del grossista nella distribuzione urbana di alcuni generi alimentari 112
Il dimensionamento e posizionamento ottimale delle infrastrutture di ricarica delle auto elettriche: Cosa può imparare l’Italia dall’esperienza norvegese? 111
Approfondimenti settoriali tramite indagine sulle preferenze delle imprese nel Friuli Venezia Giulia 111
Analyzing freight transport demand using stated preference data: a survey 111
European transport integration: reconciling accessibility and environmental concerns 111
Un'analisi della struttura economica del Friuli-Venezia Giulia nel 1982 sulla base della tavola dell'interdipendenza settoriale 111
A meta-analysis of the importance of the driving range in consumers’ preference studies for battery electric vehicles 111
Dissecting the total cost of ownership of fully electric cars in Italy: The impact of annual distance travelled, home charging and urban driving 110
I trasporti ed il mercato globale 109
Correlazioni, confronti e cluster innovativi a livello regionale 109
Il road pricing: dalla teoria all’applicazione ecopass a Milano 109
Air pollution and human health: the external costs in Italy 108
Citizens’ preferences for town centre traffic restrictions: a conjoint analysis experiment 107
European transport integration: recent trends in the EU15 and the EU10 Member States’ transport systems 107
Scenari simulativi del costo privato e sociale dell’automobile. Una stima per 7 modelli con diverse tecnologie propulsive in vendita in Italia 107
Domanda di trasporto merci e preferenze dichiarate - Freight Transport Demand and Stated Preference Experiments (bilingue) 106
I trasporti e l'ambiente. Aspetti di economia e politica dei trasporti 105
L'apport des préférences déclarées à la logistique urbaine: acquis et perspectives 105
Analysing freight transport demand using stated preference data: a survey 103
The demand for transport and logistics services in the Friuli Venezia Giulia region 101
The heterogeneity in shipper's value of time. Results from an SP experiment using mixed logit and latent class 101
Decarbonising transport in Europe: Trends, goals, policies and passenger car scenarios 100
Le tecniche per la valutazione 98
Active mobility in an Italian city: Mode choice determinants and attitudes before and during the Covid-19 emergency 97
Il trasporto intermodale ferroviario: quale ruolo per l'analisi economica? 96
La domanda di carsharing attuale e potenziale degli studenti universitari milanesi 93
Sustainability of trasport in Italian cities: an intertemporal comparison 93
Innovazione, spillover e concentrazione geografica 92
The urban road pricing scheme to curb pollution in Milan, Italy: Description, impacts and preliminary cost–benefit analysis assessment 92
Quale politiche per promuovere le automobile elettriche in Italia? Un commento 92
Train-feeder modes in Italy. Is there a role for active mobility? 91
L’ultimo miglio delle attività Ho.Re.Ca. localizzate in ambito urbano: caratteristiche e criticità 89
Urban freight policies and distribution channels: a discussion based on evidence from Italian cities 89
Totale 20.666
Categoria #
all - tutte 60.733
article - articoli 0
book - libri 0
conference - conferenze 0
curatela - curatele 0
other - altro 0
patent - brevetti 0
selected - selezionate 0
volume - volumi 0
Totale 60.733


Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/20212.878 272 160 291 318 249 315 230 225 178 305 113 222
2021/20222.443 81 199 207 249 130 135 122 153 298 233 192 444
2022/20233.075 208 236 236 371 266 464 132 288 398 133 236 107
2023/20242.446 157 151 172 202 274 295 236 421 61 136 177 164
2024/20253.999 98 193 289 352 501 252 279 280 496 346 414 499
2025/2026170 170 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Totale 24.036